Instrukcja
 Strona Główna
 Redakcja
 Dyrekcja
 Mienie ZGM
 Kontrole w ZGM
 Ochorona Danych Osobowych
 Rejestry, ewidencje, archiwa
 Elektroniczna Skrzynka Podawcza
 Kontakt
 Informacje o ZGM
ZGM
ADM-1
ADM-2
ADM-3
ADM-4
ADM-5
Zamiana Mieszkań
 Regulamin organizacyjny
 Przepisy prawne
 Ogłoszenia
 Wolne lokale
 Zamówienia publiczne
 Wyniki postępowań
 Oferty pracy
 Odpowiedzi na pytania
 Jak załatwić sprawę
 Opłaty

Wizyt: 1711463




Strona główna : Informacje o ZGM : ZGM

      szukaj w:  archiwum
 


Znaleziono wiadomości: 1

24-12-2003 08:34

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
Adresul.Wełniany Rynek 3
66-400 Gorzów Wlkp.
Telefon95 7387 101
Połączenia wewnętrzne„1” - Fax   
„2” - Sekretariat
„3” - Dział Spraw Pracowniczych
„4” - Lokale mieszkalne-rozkładanie należności na raty, odpracowanie zadłużenia
„5” - Lokale użytkowe-najem, obniżka stawki czynszu, rozkładanie należności na raty
„6” - Komórka Radców Prawnych
„7” - Sekcja Zamówień Publicznych
„8” - Dział Finansowo-Księgowy
„9” – Kasa
E-mailbiuro@zgm.gorzow.pl
Czas pracy

Administracje Domów Mieszkalnych, Dział Techniczno-Eksploatacyjny, Dział Administracyjno-Gospodarczy:
poniedziałek od godz. 7 do godz. 16
wtorek od godz. 7 do godz. 16.30
środa, czwartek, piątek od godz. 7 do godz. 15
Pozostałe komórki organizacyjne:
poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od godz. 7 do godz. 15



DYREKCJA ZAKŁADU GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

    StanowiskoImię i NazwiskoDziały Podległe
    DyrektorPaweł Nowacki
    • Dział Spraw Pracowniczych
    • Dział Administracyjno - Gospodarczy
    • Stanowisko BHP i p.poż.
    • Obrona Cywilna
    • Zespół Radców Prawnych
    • Sekcja Informatyki 
    Z-ca Dyrektora Ds. Techniczno-EksploatacyjnychRobert Jankowski
    • Dział Techniczno - Eksploatacyjny
    • Sekcja Zamówień Publicznych


    KIEROWNICY DZIAŁÓW W ZAKŁADZIE GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

    StanowiskoImię i NazwiskoE-mail
    Kierownik Działu Spraw PracowniczychKrystyna Dowlaszewiczkdowlaszewicz@zgm.gorzow.pl
    Kierownik Działu Administracyjno-GospodarczegoMałgorzata Jaworskamjaworska@zgm.gorzow.pl
    Kierownik Sekcji Zamówień PublicznyAlina Blochabloch@zgm.gorzow.pl
    Kierownik Działu Finansowo-KsięgowegoHalina Klewżychklewzyc@zgm.gorzow.pl
    Kierownik Działu Techniczno-EksploatacyjnegoJacek Szemplińskijszemplinski@zgm.gorzow.pl
    Kierownik Sekcji InformatykiPiotr Kochpkoch@zgm.gorzow.pl


    W głownej siedzibie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej funkcjonują następujące działy i sekcje

    • Biuro Radców Prawnych
    • Dział Spraw Pracowniczych
    • Dział Administracyjno - Gospodarczy
    • Sekcja Informatyki
    • Stanowisko BHP i p.poż.
    • Obrona Cywilna
    • Dział Techniczno - Eksploatacyjny
    • Sekcja Zamówień Publicznych
    • Dział Finansowo-Księgowy

    Biuro Radców Prawnych

    1. udziela porad prawnych i wyjaśnień pracownikom zakładu w zakresie stosowania prawa,
    2. wydaje opinie prawne w sprawach o istotnym znaczeniu gospodarczym lub społecznym m.in. wydawania aktu prawnego o charakterze ogólnym, spraw indywidualnych skomplikowanych pod względem prawnym, zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości, rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia, odmowy uznania zgłoszonych roszczeń, spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi, zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentami zagranicznymi, zawarcia ugody w sprawach majątkowych, umorzenia wierzytelności, zawiadomienia organu powołanego do ścigania przestępstw o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu,
    3. prowadzi zbiór przepisów prawnych i ich aktualizację: informuje o zmianach w obowiązującym stanie prawnym z zakresu działalności zakładu oraz uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
    4. prowadzi centralny rejestr umów, dokonuje akceptacji projektów specyfikacji przetargowych oraz zawieranych umów,
    5. uczestniczy w prowadzonych przez zakład rokowaniach których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego w tym zwłaszcza umów długoterminowych, nietypowych albo dotyczących przedmiotu o znacznej wartości,
    6. prowadzi rejestry spraw sadowych i egzekucyjnych oraz nadzór prawny nad egzekucją należności,
    7. występuje w charakterze pełnomocnika zakładu w postępowaniu sądowym, arbitrażowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi – w zakresie posiadanych pełnomocnictw od Prezydenta Miasta.

     

    Dział Spraw Pracowniczych

    1. współpracuje z komórkami organizacyjnymi w zakresie utrzymania optymalnego zatrudnienia,
    2. prowadzi dokumentację pracowniczą i akta osobowe,
    3. przygotowuje dokumentację dot. zawierania i rozwiązywania umów o pracę, udzielania kar i wyróżnień, przyznawania gratyfikacji i odpraw, wydawania zaświadczeń,
    4. sporządza wnioski emerytalne i rentowe do ZUS,
    5. przygotowuje projekty regulaminów: pracy, wynagrodzeń oraz funduszu socjalnego,
    6. sporządza plany urlopów i nadzoruje ich realizację,
    7. prowadzi kontrolę przestrzegania dyscypliny pracy, etyki zawodowej, itp.,
    8. ustala plan zatrudnienia i funduszu płac oraz kontroluje jego realizację,
    9. nalicza wynagrodzenia za pracę, zasiłki i świadczenia z tytułu ubezpieczenia społecznego, gratyfikacji i odpraw,
    10. prowadzi ewidencję zarobkową pracowników,
    11. prowadzi rozliczenia podatku od wynagrodzeń, składek i zasiłków ZUS, ubezpieczeń grupowych itp.,
    12. dokonuje potrąceń pieniężnych z wynagrodzeń wynikających z tytułów prawnych, orzeczeń i rozliczeń pracowniczych,
    13. prowadzi sprawy związane z podnoszeniem przez pracowników kwalifikacji zawodowych, szkoleniami wewnętrznymi i zleconymi,
    14. współpracuje z Urzędem Pracy, szkołami i uczelniami w zakresie pozyskiwania nowych pracowników oraz kandydatów do odbywania praktyk zawodowych, staży absolwenckich itp.
    15. sporządza plan wydatków finansowych ZFŚS, współpracuje ze związkami zawodowymi w zakresie realizacji zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    16. współpracuje z przemysłową służbą zdrowia oraz komórką bhp w zakresie profilaktycznej ochrony zdrowia i właściwych warunków pracy,
    17. koordynuje odpracowanie kary przy pracach na cele publiczne,
    18. sporządza analizy i sprawozdania statystyczne z zakresu spraw pracowniczych,
    19. prowadzi ewidencję i zbiór zarządzeń wewnętrznych, pełnomocnictw, instrukcji, regulaminów itp., wydanych przez Dyrektora,
    20. współpracuje z komórkami organizacyjnymi zakładu przy opracowaniach projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji itp.

     

    Dział Administracyjno - Gospodarczy

    1. prowadzi czynności związane z funkcjonowaniem siedziby ZGM: zapewnienie porządku i czystości pomieszczeń, zabezpieczenie przed kradzieżą i włamaniem oraz ochroną p.pożarową, utrzymanie budynku w należytym stanie technicznym,
    2. prowadzi ewidencję środków trwałych i przedmiotów o niższej wartości,
    3. zabezpiecza wyposażenie pomieszczeń biurowych w meble, maszyny biurowe itp. oraz ich konserwację,
    4. organizuje i prowadzi biuro dyrektora oraz jego zastępcy, koordynuje przyjęcia interesantów, porządkuje i archiwizuje dokumentację,
    5. prowadzi obsługę kancelaryjną: przyjmowanie, rejestracja, rozdział, ekspedycja korespondencji, nadzór nad właściwym obiegiem i wysyłką pism i dokumentów,
    6. prowadzi książkę kontroli zakładu przez inne instytucje,
    7. prowadzi magazyn druków i materiałów piśmiennych,
    8. zabezpiecza prenumeratę prasy, czasopism zawodowych i aktów prawnych, prowadzi ewidencję książek, literatury fachowej,
    9. prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków oraz nadzór nad terminowym ich załatwianiem,
    10. prowadzi archiwum zakładowe.

     

    Sekcja Informatyki

    1. prowadzi sprawy z zakresu informatyki i komputeryzacji ZGM,
    2. prowadzi inwentaryzację sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego na poszczególnych stanowiskach pracy,
    3. utrzymuje w sprawności technicznej sprzęt informatyczny i zainstalowane oprogramowania,
    4. zabezpiecza przestrzeganie prawa autorskiego i praw pokrewnych w stosunku do oprogramowania używanego w zakładzie,
    5. zapewnia bezpieczeństwo systemów sieciowych,
    6. przygotowuje projekty, opinie, zestawienia itp. w zakresie dokumentacji informatycznej,
    7. przygotowuje, wdraża, aktualizuje i nadzoruje procedury bezpieczeństwa oraz wykonywania kopii danych i oprogramowania,
    8. organizuje i prowadzi szkolenia wewnętrzne z zakresu stosowania rozwiązań informatycznych, oprogramowania,
    9. uczestniczy w procedurach zamówień publicznych związanych merytorycznie z zadaniami własnymi.

     

    Stanowisko BHP i p.poż.

    1. sprawuje kontrolę stanu warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony p.pożarowej oraz czuwa nad przestrzeganiem zasad i przepisów bhp m.in. aktualnością badań lekarskich, pomiarów występowania czynników szkodliwych, sprawności urządzeń produkcyjnych i ochronnych, zasad używania odzieży ochronnej,
    2. współpracuje z lekarzem zakładowym w zakresie profilaktyki badań,
    3. opracowuje plany poprawy warunków pracy i kontroluje ich realizację pod kątem prawidłowości wykorzystania nakładów finansowych,
    4. prowadzi szkolenia wstępne i instruktaż w zakresie bhp dla pracowników nowo zatrudnianych, przenoszonych na inne stanowisko,
    5. organizuje szkolenia okresowe pracowników, inicjuje i rozwija różne formy popularyzacji zagadnień ochrony pracy,
    6. opracowuje instrukcje szczegółowe bhp dla stanowisk pracy,
    7. opracowuje i prowadzi ocenę ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy,
    8. uczestniczy w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, sporządza protokoły i sprawozdania z wypadków w pracy, na terenie administrowanych nieruchomości itp. oraz chorób zawodowych,
    9. dokonuje analiz bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony p.pożarowej, przyczyn wypadków przy pracy, zagrożenia życia i zdrowia pracowników,
    10. opracowuje i aktualizuje normy przydziału i zużycia odzieży roboczej i ochronnej,
    11. uczestniczy w opracowywaniu wniosków dot. wymogów bhp w planach inwestycyjnych i modernizacyjnych, uczestniczy w odbiorach technicznych urządzeń, maszyn i obiektów mających wpływ na warunki bhp,
    12. sporządza wnioski o ukaranie pracowników uporczywie wykraczających przeciw przepisom bhp i p.poż.

     

    Obrona Cywilna

    1. ściśle współpracuje z władzami obrony cywilnej na terenie miasta,
    2. prowadzi kancelarię tajną zgodnie z przepisami w tym zakresie,
    3. nadzoruje i prowadzi kontrolę pomieszczeń obronnych, wyposażenia i konserwacji schronów, magazynu sprzętu obrony cywilnej,
    4. prowadzi ewidencję i kontrolę istniejących ukryć zabezpieczających, szczelin przeciwlotniczych w administrowanych zasobach,
    5. organizuje szkolenia pracowników w zakresie OC, opracowuje lokalne zasady pracy drużyn schronowych, zasady zachowania się ludności w schronach, ukryciach zabezpieczających i szczelinach.

     

    Dział Techniczno - Eksploatacyjny

    1. sprawuje funkcję kontrolną, koordynacyjną, szkoleniowo - instruktażową w zakresie prowadzonej przez ADM-y działalności eksploatacyjnej i działalności remontowej, ochrony budynków, lokali i innych,
    2. współpracuje z działem księgowości przy ustalaniu zbiorczego planu rzeczowo-finansowego oraz na poszczególne Oddziały,
    3. prowadzi nadzór nad prawidłową budową planu remontów i jego realizacją /klasyfikacja, stopień pilności, prawidłowość umów itp./ oraz w zależności od potrzeb dokonuje korekty tego planu,
    4. prowadzi nadzór nad pełnym i prawidłowym wykorzystaniem środków przeznaczonych na remonty,
    5. sprawdza zgodność umów, aneksów z obowiązującym planem rzeczowo – finansowym, przekazuje do zatwierdzenia dyrektorowi bądź jego zastępcy,
    6. prowadzi rejestr klasyfikacji nieruchomości w zależności od ich stanu technicznego, uczestniczy w wizjach lokalnych,
    7. koordynuje proces odtwarzania dokumentacji technicznej w budynkach gminnych oraz wspólnotowych,
    8. opracowuje kosztorysy inwestorskie, nadzoruje i rozlicza prowadzone w ADM budowy, rozbiórki, uczestniczy w przeglądach gwarancyjnych,
    9. określa zakres remontu, robót lokali z „ruchu ludności”,
    10. 10) sprawuje nadzór w zakresie wynikającym z przepisów prawa budowlanego, ochrony p.pożarowej, ochrony środowiska a dotyczących bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków sanitarnych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,
    11. opracowuje oceny, opinie i ekspertyzy techniczne obiektów oraz projekty w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji,
    12. załatwia skargi i zażalenia mieszkańców w trybie odwoławczym od decyzji ADM,
    13. prowadzi nadzór nad przestrzeganiem w załatwianych sprawach obowiązujących przepisów, ustaleń, terminów, itp.,
    14. prowadzi nadzór w zakresie prawidłowej gospodarki lokalami użytkowymi, pomieszczeniami gospodarczymi i terenami,
    15. opiniuje wnioski najemców lokali użytkowych dot. okresowego obniżenia czynszu i kieruje do decyzji Prezydenta Miasta,
    16. opracowuje wnioski najemców dot. rozłożenia na raty i umorzenia zaległości czynszowych, a następnie przedkłada do decyzji Dyrektora,
    17. współpracuje z organami samorządowymi, nadzorem budowlanym, Policją, Strażą Pożarną, Sanepidem, itp.,
    18. sporządza zbiorcze zestawienia, sprawozdania i analizy z działalności zakładu w zakresie stanu technicznego budynków, remontów i eksploatacji.

     

    Sekcja Zamówień Publicznych

    1. koordynuje w skali całego zakładu przeprowadzanie procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych zgodnie z prawem zamówień publicznych oraz wewnętrznymi uregulowaniami Zakładu,
    2. planuje, opracowuje i prowadzi dokumentację związaną z procedurami udzielania zamówień publicznych na podstawie zatwierdzonego planu rzeczowo- finansowego,
    3. sprawdza i parafuje umowy zawarte w wyniku postępowań przetargowych przeprowadzonych w trybie prawa zamówień publicznych, sprawdza zgodność innych umów, aneksów z obowiązującym planem rzeczowo – finansowym, przekazuje do zatwierdzenia dyrektorowi bądź jego zastępcy,
    4. prowadzi centralny rejestr postępowań przetargowych,
    5. prowadzi centralny rejestr zamówień udzielonych w trybie „z wolnej ręki”,
    6. aktualizuje informacje o przetargach na stronie internetowej BIP,
    7. współpracuje z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach obowiązków wynikających z prawa zamówień publicznych.

     

    Dział Finansowo-Księgowy

    1. prowadzi rachunkowość całego zakładu zgodnie z zakładowym planem kont, zasadami rachunkowości oraz finansów publicznych, przy użyciu elektronicznego systemu przetwarzania danych,
    2. prowadzi rachunkowość zakładu w układzie umożliwiającym ustalanie wyników działalności poszczególnych Oddziałów,
    3. prowadzi ewidencję księgową środków trwałych, rozlicza inwentaryzacje,
    4. gospodaruje środkami finansowymi zakładu w zakresie wypracowanych środków, otrzymanych dotacji oraz dokonuje rozliczeń z budżetem miasta,
    5. ustala dla Oddziałów wskaźniki do planu rzeczowo-finansowego, opracowuje zbiorczy plan dla całego zakładu,
    6. nadzoruje działalność służb finansowych w Administracjach,
    7. prowadzi rozliczenia finansowe wynikające z zawartych umów i przepisów prawa, przestrzega terminowego regulowania zobowiązań,
    8. ustala zasady i kontrolę obiegu dokumentów finansowych,
    9. prowadzi kontrolę formalno-prawną i rachunkową zgodności dokumentów księgowych,
    10. sporządza sprawozdania, analizy okresowe z realizacji zadań wynikających z planu rzeczowo-finansowego oraz analizy problemowe,
    11. zabezpiecza prawidłowe funkcjonowanie rachunków bankowych,
    12. prowadzi rachunkowość ZFŚS oraz obsługę Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej,
    13. zabezpiecza prawidłowe funkcjonowanie kasy, odprowadzanie wpływów do banku,
    14. współpracuje z Wydziałami Finansowymi Urzędu Miasta, bankami, organami skarbowymi itp.
    15. zabezpiecza bezpieczeństwo danych na nośnikach magnetycznych oraz archiwizuje dowody księgowe inną dokumentację przewidzianą przepisami o rachunkowości.
    16.  




      [drukuj]

      autor: Piotr Koch (Kierownik Sekcji Informatyki)
      opublikował: Piotr Koch (Kierownik Sekcji Informatyki)


         
      instrukcja korzystania z serwisu Do strony glównej Biuletynu Informacji Publicznej